Retail Buying Study

Retail Buying Study

Hva er Retail Buying Study?

Retail Buying Study har siden 2011 fulgt utviklingen innenfor retail både på kategori og merkevarenivå. Analysen er den største i Norden med mer enn 35.000 respondenter på tvers av 12 retail bransjer i Norden (13 i Norge). Retail Buying Study er tilgjengelig i 11 europeiske markeder.

Retail er et spørsmål om tilpasning, hvor de som beveger seg til forbrukerens nåværende kjøpsatferd vinner forbrukerens oppmerksomhet. Tilpasning krever rask og tydelig forandringsevne, og er krevende i dagens marked. Denne analysen gir verdifull innsikt på forbrukernes adferd i forskjellige retailbransjer.

Retail Buying Study består av 13 retail bransjer

Vi har mulighet til å ta ut innsikter i alle 13 kategorier i Norge. Visste du at for eksempel at 79% av den norske befolkningen besøker gjerne fysiske butikker? At det er to kraftige drivere for kjøpsreisen til forbrukerne? Eller at generasjonene har ulik online adferd når det kommer til å starte kundereisen online, og om kunden ender med å kjøpe i fysisk butikk eller på nett?

Kunne du tenke deg å få viktig innsikt i din produktkategori og bli klokere på hvordan utvikle din merkevare? Hvis ja, ta kontakt med oss.

Dette er kategoriene i Retail Buying Study 

  • Forbrukerelektronikk
    • (Elkjøp / Power / Net on Net / Kjell & Company / HiFi-Klubben / Skousen m.fl.)
  • Møbler
    • (IKEA / JYSK / Bohus / Møbelringen / Homeroom / Rum21 / Trademax / Bolia m.fl.)
  • Interiør & kjøkkenutstyr
    • (Kitchn / Nille / Kid Interiør / IKEA / Princess / Jernia / Søstrene Grene / Clas Ohlson m.fl)
  • Sport & utendørs
    • (XXL Sport / Anton Sport / Intersport / Sport Outlet / Fjellsport  / Norrøna / Patagonia m.fl)
  • Leketøy
    • (Extra Leker / Sprell / Clas Ohslon / Europris / Jollyroom / Lekekassen.no / Leika / Ringo m.fl.)
  • Biler
    • (Volvo / Audi / Volkswagen / Toyota / Porsche / Tesla / BMW / Mercedes Benz / Polestar m.fl.)
  • Fottøy
    • (Eurosko / Skoringen / Dinsko / Boozt / Shoeday / GetInspired / Junkyard / Ecco / Zalando m.fl.)
  • Hvitevarer
    • (Komplett / Elkjøp / Skousen / CDON / HTH / Whiteaway / Bosch / Power / Coop m.fl.)
  • Optiker
    • (Specsavers / Krogh Optik / Okkult / Lensway.no / Synsam / Interoptik / Frank Walton m.fl.)
  • Dagligvare
    • (Bunnpris / Coop Norge / SPAR / Joker / Kiwi / Matkroken / Meny / ODA / Rema 1000 m.fl.)
  • Hage & DIY
    • (Bauhus / Byggmax / Byggtorget / Obs Bygg / Gausdal Landhandleri / Maxbo / XL Bygg m.fl.)
  • Skjønnhet & helse
    • (Normal / Lyko / Apotek1 / Farmasiet / Vitus Apotek / Blivakker.no / Vita / Kicks / Boost m.fl.)
  • Klær
    • (Zalando / BikBok / Gina Tricot / Junkyard / H&M / Dressmann / Cubus / Lindex  / Jack & Jones / Zavanna m.fl)

Ønsker du å vite mer eller få ut en egen kategorirapport?
Ta kontakt med Ine Rydningen Ottesen.

TilbakeKontakt oss